Memori The Zikr


Category:Music
Genre: Other
Artist:Nazrey Johani

Album kedua Nazrey selepas membuat haluan sendiri. Antara album nasyid terbaik tahun ini. Mendapat sentuhan dari Bro. Salleh dengan eleman gabungan Piano, Rebana & Percussion (seperti album Nur Selawat).

Dalam album ini, beliau bergabung suara bersama Azahari NowSeeHeart, Salleh Brothers/z, Naim Mirwana & FarEast. Semau lagu dalam album ini ciptaan beliau semasa bersama TheZikr sebelum Raihan. Dipetik dari album TheZikr dari tahun 1993 hingga 1995.

Lagu-lagu ini juga pernah dibawa oleh kumpulan nasyid lain seperti Secerah Pawana (SaffOne & Mestica), Tak Seindah Setuhan Mata (Saujana- tukar tajuk Sekeping Hati), Air Mata Keinsafan (Saujana), Harapan padaMu Subur Kembali (Saujana), Mengemis Kasih (Raihan, Antara Dua Cinta (Raihan & Saujana) & Isteri Solehah (SaffOne).

Lagu pilihan ialah Perantau bergading bersama semua penyanyi udangan dalam album ini. Juga lagu Isteri Solehah yang memberi setuhan ala Jazz. Boleh dikatakan juga semua track bagus-bagus belaka jika di badingkan dengan kemunculan album pertama beliau sebelum ini.

Lain-lain lagu dalam album ini: Wahai Kaum Muslimin & Wahai Kekasih (Kaulah Segalanya).


:: download ::

No comments:

Post a Comment